•  

    PREPOZNAVANJA POZITIVNIH PRIMERA PONAŠANJA – 4P



     

    “OŠMH – 4P” program je odgojni program koji se fokusira na prepoznavanju i nagrađivanju pozitivnih primjera ponašanja, i to je nešto po čemu se naša škola posebno ističe. Nastao iz težnje da naši učenici što više napreduju u odgojnom segmentu procesa školovanja, a inspirisan je idejom “takmičenja u dobru”. Program se donekle razlikuje kod učenika razredne i učenika predmetne nastave.

    U nižim razredima, svi uposlenici škole, svakodnevno, školskim novčanicama nagrađuju učenike koji učine nešto dobro i lijepo po čemu bi drugima mogli biti primjer u ponašanju. Učenici sakupljaju novac, te nakon dvije sedmice u školskoj Magazi mogu da kupe za sebe, druga ili drugaricu nešto od školskog pribora, neku igračkicu ili slatkiš.

    Program prepoznavanja i nagrađivanja lijepog ponašanja u višim razredima se odvija kako na individualnom nivou za svakog učenika, tako i na kolektivnom nivou svakog odjeljenja. U segment kolektivnog nagrađivanja lijepog ponašanja, nastavnici imaju mogućnost da u toku svakog školskog časa, u zavisnosti od discipline i zalaganja koje su učenici pokazali, dato odjeljenje nagrade sa bodovima. Bodovi se zbrajaju na dvosedmičnom nivou, te odjeljenje koje je osvojilo najveći broj bodova bude nagrađenotako što okreće kolo sreće i na taj način bira nagradu za svog razrednika.

    Nadalje, na kraju mjeseca priliku za osvajanje nagrade dobija odjeljenje koje je osvojilo najveći broj bodova za taj mjesec. Primjeri nagrada za odjeljenje su izlet unutar Sarajeva, kvisko za cijeli razred, slobodan čas, druženje sa direktorom, palačinci za ručak, ručak po izboru učenika iz odjeljenja i sl.

    Pored ovih dvosedmičnih i mjesečnih nagrada, odjeljenje koje prvo sakupi 500 bodova, u određenom vremenskom periodu, biva nagrađeno izletom van Sarajeva ili nekom drugom ozbiljnijom nagradom, te preuzima Značku pobjednika 4P programa. Ta značka stoji na vratima odjeljenja do kraja narednog ciklusa sakupljanja bodova.

    Nagrađivanje na individualnom nivou je ono što je zajedničko za sve razrede. Ovo je dio 4P programa u kojem se nagrađuju pojedinačni učenici na kraju svake dvije sedmice na grupnom sastanku sa svim nastavnicima. Na tom sastanku, svaki nastavnik javno pohvaljuje jednog učenika koji se po nečemu posebno istakao u toku proteklog perioda, obrazlaže zbog čega je baš nju ili njega odabrao, te ga nominuje za nagradu. Učenici za svaku nominaciju dobiju nagradu, a oni kojima se posreći na kolu sreće mogu osvojiti neku od značajnijih nagrada, kao što su: ćevapi, pica ili palačinci za ručak, kvisko za test, dan bez uniforme i slično.

    Kroz ovaj, nama svojstven, odgojni pristup svi uposlenici OŠMH kod učenika podstiču želju i razvijaju volju za lijepim ponašanjem, indirektno ih uče primjerima lijepog ponašanja, te kod njih razvijaju svijest da dobro ponašanje biva nagrađeno. Sve to radimo inspirisani krilaticom “Takmičite se u dobru”.


  •  
  •  
  •  
Osnovna škola "Mehmed Handžić"
Hamze Čelenke br. 1. Lužani, Ilidža-Sarajevo
Tel: (033) 626-077   Fax: (033) 764-111
Mobitel: (062) 757-557
Email: info@osmh.edu.ba